Polityka prywatności / Regulamin
Regulamin
1/13
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
E-HODUJ.PL
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy: E-HODUJ.PL, działający pod adresem: www.e-hoduj.pl, prowadzony
jest przez: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe LUNAR Michał Szewczyk, z siedzibą w:
Grabnik 10, 05-085 Kampinos, działający pod numerem NIP: 118-224-65-39, REGON:
522859511 - Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w
sklepie internetowym: E-HODUJ.PL, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów
sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania
reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta. - W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest
regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia
18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.). - Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są
obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu. - Każdy Klient zobowiązany jest przestrzegać postanowienia Regulaminu. Sprzedaż odbywa
się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia. - Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na
stronie internetowej Sklepu: www.e-hoduj.pl w hiperlink: „Regulamin Sklepu”. - Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu: www.e-hoduj.pl, odnoszące
się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia
23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.), lecz zaproszenie
do zawarcia umowy, w myśl art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj.
Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę
kupna i dostawy wskazanego Towaru za cenę i na warunkach określonych w opisie. - DEFINICJE
Regulamin – niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu
przez Klientów.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca Umowę za pośrednictwem Sklepu, niezwiązaną
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę
cywilnoprawną za pośrednictwem Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru
2/13
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej. Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że
w razie braku rozróżnienia wskazanych dwóch grup podmiotów, Regulamin odnosi się
zarówno do Konsumentów, jak też Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
Klient – osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod
warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność
prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.
Formularz Zamówienia – Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której
Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz
określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.
Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz w
którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości
nabywanych Produktów.
Sklep – serwis internetowy, należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną: www.e-hoduj.pl,
za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.
Sprzedawca – Michał Szewczyk, z siedzibą w: Grabnik 10, 05-085 Kampinos, który
prowadząc działalność zarobkową lub zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej
strony internetowej.
Towar – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Klientem, którego
warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.
Towar z elementami cyfrowymi – towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z
nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby
jego prawidłowe funkcjonowanie.
Produkt – każdy towar lub usługa, w tym nieruchomości, usługi cyfrowe i treści cyfrowe, a
także prawa i obowiązki.
Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe,
wykorzystywane przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
Integracja – połączenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z elementami środowiska
cyfrowego Konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z
Umową o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
Kompatybilność – współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem
komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści
cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich
przekształcania.
Funkcjonalność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich
funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia.
3/13
Interoperacyjność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania
ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do
korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju.
Internetowa platforma handlowa – usługa korzystająca z oprogramowania, w tym ze strony
internetowej, z części strony internetowej lub aplikacji, obsługiwanego przez przedsiębiorcę
lub w jego imieniu, w ramach której umożliwia się Konsumentom zawieranie z innymi
przedsiębiorcami umów na odległość lub osobom fizycznym, niebędącym przedsiębiorcami
zawieranie umów na odległość z innymi osobami fizycznymi, niebędącymi przedsiębiorcami.
Dostawca internetowej platformy handlowej – przedsiębiorca, który obsługuje internetową
platformę handlową, dostarcza podmiotom internetową platformę handlową lub umożliwia
korzystanie z tej platformy.
Umowa – umowa sprzedaży Towarów na odległość, zawarta przez Klienta za pośrednictwem
Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień. - PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego
akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu. - Główne parametry, decydujące o plasowaniu ofert, przedstawionych Konsumentowi w
wyniku wyszukiwania, przedstawiane również w bezpośrednim powiązaniu z daną ofertą, w
widoczny sposób, są następujące:
historia zakupów, popularność produktu, aktualne promocje - Sklep oznacza oferty sponsorowane oraz płatne reklamy. Informacje te są przedstawiane w
bezpośrednim powiązaniu z danym wynikiem wyszukiwania, w widoczny sposób, który
wyróżnia się z ogólnego interfejsu. - Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest
zapłacić, zawierającą należny podatek (cena brutto). Koszt dostawy nie jest wliczony w cenę,
gdyż zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy Produktu. - Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę,
opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie,
wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi
wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen, znajdujących się w Sklepie, wprowadzania
nowych Produktów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź
wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. - W razie wprowadzenia promocji, Sklep informuje Klientów o najniższej cenie Produktu z
ostatnich 30 dni. Jeśli Produkt jest w sprzedaży krócej niż 30 dni, cena przed promocją to
najniższa cena od momentu wprowadzenia Produktu do Sklepu. Informacje te są
przedstawiane obok ceny promocyjnej Produktu.
4/13 - Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego Formularza Zamówień,
dokonanego za pośrednictwem strony: www.e-hoduj.pl, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na
dobę. - Zamówienie Produktu realizuje się poprzez wybranie Towaru, którymi Klient jest
zainteresowany, kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA”, znajdującego się przy opisie
Produktu, a następnie, z poziomu „KOSZYK”, znajdującego się w zakładce Sklepu,
wypełnienie Formularza Zamówienia, w tym wyboru formy dostawy i zapłaty bądź wyboru
opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest dostępna dla wybranego Produktu, a następnie
kliknięcie potwierdzenia zakupu. - Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta powinni zaznaczyć, już w chwili składania
zamówienia Produktów, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego. - Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój
adres e-mail, podany w Formularzu Zamówienia. - Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces
realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
a) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze – rozpoczyna się
maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę.
b) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym – rozpoczyna się
po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu. - Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze,
od poniedziałku do piątku, w godzinach od: 10.00, do: 18.00. Zamówienia złożone w dni
robocze po godz. 18.00, w soboty, niedziele lub święta, będą rozpatrywane następnego dnia
roboczego. - Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako
oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania przez Klienta, zostaje
zawarta Umowa sprzedaży. - Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta zostanie
również wystawiona i wysłana Klientowi faktura VAT (art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11
marca 2004 r. O podatku od towarów i usług, t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1570, ze zm.). - Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:
a) E-mail – sklep@e-hoduj.pl
b) Telefon – 570-047-339
c) Adres korespondencyjny – Łazy 25, 05-085 Kampinos
d) Adres w celu realizacji odstąpienia od Umowy: Łazy 25, 05-085 Kampinos - Sprzedawca weryfikuje autentyczność recenzji, wystawionych przez Klientów, którzy
zakupili Produkty w Sklepie
5/13 - Sprzedawca nie zamieszcza fałszywych lub zniekształconych recenzji. Opublikowane
recenzje są zarówno pozytywne, jak i negatywne. - DOSTAWA I KOSZTY TRANSPORTU
- Realizacja wysyłki zamówienia w Sklepie odbywa się za pośrednictwem:
paczkomatu
kuriera
odbiór osobisty - Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia
składane w soboty, niedziele i święta będą zrealizowane najbliższego dnia roboczego. - Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi zwykle: 3 dni robocze. Na czas oczekiwania składa
się czas realizacji zamówienia, a więc skompletowanie Produktów do zamówienia oraz
przewidywany czas dostawy, który wynosi od 24 godzin, w przypadku Polski. - Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy przewoźnika.
- Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera, Klient powinien w jego obecności
dokładnie sprawdzić zawartość i kompletność przesyłki, stan opakowania zewnętrznego oraz
stan zamówionego Produktu. W przypadku uszkodzenia przesyłki Klient powinien sporządzić
wraz z kurierem protokół szkody, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach podpisanych
przez Klienta i kuriera. - Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówionego Produktu w Sklepie stacjonarnym,
pod adresem: Łazy 25, 05-085 Kampinos. - REALIZACJA PŁATNOŚCI
- W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
1) za pobraniem – przy odbiorze przesyłki;
2) przelewem; - Szczegółowe zasady i warunki dokonywania płatności za pośrednictwem banków lub
innych dostępnych serwisów określają właściwe regulaminy odpowiednich banków i
serwisów. - Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za
złożone zamówienie, w terminie do pięciu dni roboczych, od daty złożenia zamówienia. W
przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z
systemu. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje
6/13
możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie
obsługę Sklepu. - REKLAMACJA
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Produktu z Umową. Do umów
zobowiązujących do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta, w tym w szczególności
umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące Towarem, nie stosuje się
przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610,
ze zm.), dotyczących rękojmi za wady. - Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Produktu, który to brak
istnieje w chwili jego dostarczenia i jest ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że
termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników
prawnych lub osoby, działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak
zgodności Produktu z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch (2) lat od chwili
dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione
inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem
braku zgodności Produktu z Umową. - Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub
wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub
Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do
zgodności Produktu z Umową, w sposób wybrany przez Konsumenta, jest niemożliwe albo
wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe
lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia
Produktu do zgodności z Umową. - Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której
Konsument poinformował go o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności
dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył.
Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu,
robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. W tym celu Konsument udostępni Sprzedawcy
Produkt, podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Produkt
na swój koszt. Jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności
Produktu z Umową, Sprzedawca demontuje Produkt oraz montuje go ponownie, po
dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt. - Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;
b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową;
c) brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował
doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;
7/13
d) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny
albo odstąpienie od Umowy, bez uprzedniego żądania jego naprawy albo wymiany;
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on
Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta. - Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej
wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości produktu zgodnego z Umową.
Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia
ceny, niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni, od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny. - Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest
nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową jest istotny. - W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na
jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie
czternastu dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, przy użyciu takiego
samego sposobu zapłaty, jakim posłużył się Konsument, chyba że Konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. - Reklamacje dotyczące Produktów, mogą być zgłaszane:
a) na piśmie, na adres: Łazy 25, 05-085 Kampinos
b) pocztą elektroniczną, na adres e-mail: sklep@e-hoduj.pl - Reklamacja powinna zawierać:
a) dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-
mail i numer telefonu kontaktowego);
b) wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
c) numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
d) oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie
reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia. - Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę gwarancji na
zakupione Produkty, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny. - PRAWO ODSTĄPIENIA
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. O prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz.
287, ze zm.), Konsument może odstąpić od Umowy dotyczącej Produktów, zakupionych w
Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie
czternastu dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez
8/13
Konsumenta). Termin ten uważa się za zachowany, jeśli Konsument wyśle oświadczenia,
przed jego upływem. - Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu
od Umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr1 do niniejszego Regulaminu. - Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy wysłać na adres:
Łazy 25, 05-085 Kampinos. - Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym
odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego
upływem. - Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Zwrotu Towaru należy dokonać na adres: Łazy 25, 05-085 Kampinos
- Sprzedawca, w terminie czternastu dni, od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt
dostarczenia Towaru, przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z
powrotem. - Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy sposób
dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. - Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył Konsument. - Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. - Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu
do Umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest Towar, ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
d) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
9/13
e) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe, dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; - Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość przysługuje Konsumentom oraz
Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta. - POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez
Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady
postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się pod adresem:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595. - Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego,
działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego
należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do
zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. - Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
- Internetowej platformy ODR, dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów” nie znajduje
zastosowania wobec Przedsiębiorców na prawach Konsumenta. - OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego,
danych osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest
jednocześnie administratorem danych osobowych, w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. W sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4 maja 2016, str. 1–88. - Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczas korzystania ze
Sklepu, jest Sprzedawca. - Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane
podmiotom, które nie uczestniczą w realizacji Umowy. - Klient zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4 maja
10/13
2016, str. 1–88 ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia
lub usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzanych
danych osobowych. - Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych
osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta. - Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały
zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu. - POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania Umowy sprzedaży Produktów,
znajdujących się na stronie Sklepu. - Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
- Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie
internetowej Sklepu: www.e-hoduj.pl, w zakładce: „Regulamin Sklepu”. - Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na
dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www,
jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących
realizacji zamówienia. - Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści
bezprawnych. - W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy
powszechnie obowiązującego prawa. - Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego
Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów
prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie
obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia,
pierwszeństwo mają przepisy prawa. - Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Konsumenta, niż postanowienia ustawy z
dnia 30 maja 2014 r. O prawach konsumentów (t.j. Dz. U. Z 2020 r. poz. 287, ze zm.) są
nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy. - W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się
nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje
nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie
innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy
to także ewentualnych luk w Regulaminie.
11/13
Załącznik 1: Formularz odstąpienia od zawartej Umowy przez Konsumenta oraz
Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta
Miejscowość: , dnia: _ r.
Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta:
Imię i nazwisko: ______
Adres: ____
E-mail: ____
Tel: ____
Przedsiębiorca:
Nazwa: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe LUNAR Michał Szewczyk
Adres: Grabnik 10, 05-085 Kampinos
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA LUB
PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA
Niniejszym, działając na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. O prawach
konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), w brzmieniu:
Art. 27 ustawy o prawach konsumenta
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może
w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z
wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
informuję o odstąpieniu od umowy, zawartej poprzez stronę internetową E-HODUJ.PL dnia
___ r., polegającej na:
12/13
W związku z powyższym, uprzejmie proszę o zwrot następującej kwoty pieniężnej,
wynikającej z odstąpienia od umowy: ___ zł (słownie:
_________________________________), którą należy przelać na następujący
numer rachunku bankowego: _____________.
Pouczenie:
Konsument, jak również Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, ma prawo odstąpić od
Umowy w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od
Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy lub w którym Konsument
wszedł w posiadanie rzeczy/partii rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować
Sprzedawcę, tj. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe LUNAR Michał Szewczyk,
prowadzącego Sklep internetowy E-HODUJ.PL o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w
drodze jednoznacznego oświadczenia, wysłanego pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną.
Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy, dołączonego do
niniejszego Regulaminu, co nie jest obowiązkowe. Termin uważa się za zachowany, gdy
Konsument wysłał informację, dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od
Umowy, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Konsument powinien odesłać
lub przekazać Produkt Sprzedawcy, na adres:E-Hoduj.pl, Łazy 25, 05-085 Kampinos,
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował
Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin ten uważa się za zachowany, jeżeli Konsument
odesłał Sprzedawcy Produkt, przed upływem terminu 14 dni.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie
otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia
innego, niż najtańszy i zwykły sposób dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę),
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca
został poinformowany o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy. Sprzedawca
może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu
dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu tego samego sposobu
płatności, który został użyty przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument
wyraźnie wyraził zgodę na inne rozwiązanie – w każdym przypadku Konsument nie poniesie
żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
13/13
Z wyrazami szacunku
(własnoręczny podpis Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta)